wtorek, 7 maja 2013

Książka

„Witam cię kartek szelestem, tytułem na pierwszej stronie, witam! Bo po to przecież jestem, żebyś mnie ujął w dłonie i czytał!...”

W ramach Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci oraz Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich bawiono się świetnie podczas realizacji projektu pt. WITAJCIE w Świecie KSIĄŻEK.



Większość placówek filialnych przygotowała ciekawy program zajęć. Był więc: Książkowy Misz-Masz , Książka i róża, spoglądaliśmy Przez RÓŻowe okulary i poznaliśmy Historię zaklętą w legendach.



Bawiono się wesoło! Uczestnikom przybliżono historię Dnia Książki, postać św. Jerzego i czerwonych róż, którymi mężczyźni obdarowywali w tym dniu kobiety, zaś one w zamian wręczały im książki. Czytano wierszyki Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Tadeusza Śliwiaka, urywki książeczek dla dzieci autorstwa Grzegorza Kasdepke. Uczestnicy spotkań odkrywali magię bytomskich legend i podań tak bliskich naszym sercom i miejscu urodzenia, poznali piękno poezji Juliana Tuwima – autora wierszy, na których wychowują się i bawią kolejne pokolenia czytelników, mieli niepowtarzalną okazję by wykonać własny Ex- Libris.



Zajęcia urozmaicono rozwiązywaniem krzyżówek, kolorowaniem magicznych - świecowych obrazków, wykonywano piękne czerwone róże po to by je wręczyć najbliższym. Rozmawiano o preferencjach czytelniczych. Generalnie, jak zwykle, było wesoło, słodko i śmiesznie, można było zdobyć ciekawe nagrody (nie tylko książki…). Kto nie przyszedł, niech żałuje i już nigdy nie popełnia błędu zaniechania wizyty w bibliotece….



Wszystkich zainteresowanych obejrzeniem prac plastycznych wykonanych przez  młodych czytelników zapraszamy do placówek filialnych naszej biblioteki.


 
Zachęcam również do zapoznania się z wierszem Edwarda Szymańskiego „Książka”, z którego zaczerpnięto motto:

Witam cię kartek szelestem,
Tytułem na pierwszej stronie,
witam!
Bo po to przecież jestem,
Żebyś mnie ujął w dłonie
I czytał!

Kiedy jesz obiad - na zdrowie!
Gdy chcesz się bawić - baw się!
Ja ci nie bronię!
Ale gdy chcesz mieć opowieść
O wszystkim, co najciekawsze -
Ja ci się skłonię!

Kiedy ci smutno będzie,
Kiedyś samotny, chory;
Bez przyjaciela -
Ja z tobą pójdę wszędzie,
Poprzez zimowe wieczory,
W kraje wesela.

Będziesz wraz ze mną oglądać
Baśnie i cuda, i dziwy
Na końcu świata
Po niebie, po morzach, i lądach
jako te ptaki szczęśliwe
będziemy latać.

Nigdy ci się nie znudzi!
Wędrówki po każdej kartce
Nie są tak straszne.
Przygody innych ludzi.
Są przecież nie mniej warte
Niż twoje własne.

Ja cię bez trudu nauczę
Tego, co przydać się może
Choćby po latach paru.
Ja tobie słowem, jak kluczem,
Cudowny sposób otworzę
pałace czarów.

eK

Brak komentarzy: